Leuk dat je er bent!
werkdagen voor 15:00 besteld - Volgende dag in huis met PostNL
Leuk dat je er bent!
werkdagen voor 15:00 besteld - Volgende dag in huis met PostNL

Ken je klassiekers!

Ik zeg 4711….wat doe jij?

Je wilde eigenlijk helemaal niet verdergaan met lezen, bij het zien van de naam 4711 trok je je wenkbrauwen al op. Of niet? Voor de meeste mensen staat 4711 voor die ‘100 jaar oude omalucht’ . Die úberfrische eau de cologne (Keuls water) die (volgens de vooroordelen) de senioren van 100 jaar geleden op hun katoenen zakdoekje plengden met als doel de hele dag door verfrissing bij zich te hebben.  Ook verfrissingsdoekjes vonden (met name) in ziekenhuizen gretig aftrek in de giftshop.

stijlmagazine 4711

advertentie uit 1891

 

What’s in a name?! Zal ik je zeggen he, niets! Dus dat. Hoe raar is het dat iedereen die je vraagt naar 4711 smalend lacht en het merk er tóch nog is? Vergrijzing zeg je? Echt niet! 4711 heeft een vernieuwingsslag gemaakt…..alleen hebben ze hun naam niet mee blijkbaar. Voorbeeld:

Er stonden 5 flessen met een sleeve (zodat men het etiket niet zag) naast elkaar. Mensen mochten ruiken en spuiten, heerlijk vonden ze het! Geurencombinaties als o.a. Lime&Nutmeg, Pink Pepper&Grapefruit, Bloodorange&Basil , Mandarine&Cardamom en Lemon&ginger werden bejubeld door de testende meute. Dat was nog mét de sleeve om de fles he, sleeve weg…mensen weg!

stijlmagazine, 4711                                                                                                                          2016

Anyway, zonder schroom jubel ik hier dat het heerlijke luchtjes zijn! Lekker zomers en fris. Allemaal hebben ze hun eigen uitwerking want door de contrastrijk gecombineerde ingrediënten, die bekend staan om hun positieve invloed op emotie en stemming, ontstaat er een verrassende geurbeleving!